Vaše reklama

NEPLEŤME SI POJMY S DOJMY - JAK NA REKLAMACI

28.02.2010 - 19:00   |   Redakce: Dana Jakoubková

Autor: © Dana Jakoubková

Můj kamarád si zakoupil trekovky v rámci sezónního výprodeje, u nichž po sedmi měsících v terénu typu Beskydy praskl šev svršku v místě, kde dochází k jeho ohybu. Prodejce zaslal standardní firemní reklamační protokol dodavateli obuvi, který reklamaci neuznal s tím, že jde o vadu způsobenou nesprávným používáním. S tím se rozhodně nedalo souhlasit, a protože je můj přítel ovčí povahy a navíc bohém, poslala jsem další reklamaci já jeho jménem. Může být vodítkem i pro vás, ocitnete-li se v obdobné situaci:
Vážení,
byl jsem poněkud dotčen, když jsem si přečetl vaši odpověď týkající se reklamace obuvi. Ale nemám vám to za zlé. Kdybych byl na vašem místě, pravděpodobně bych reagoval stejně. Vaší povinností pochopitelně je stát na straně firmy, která vás zaměstnává. A služeb této firmy jsem dosud s důvěrou využíval. Věřím, že i firma XY jako dodavatel zahraniční značky XY si vybírá prodejce stejně uvážlivě, jako já prodejny.
Vaším vyjádřením k předmětu reklamace jsem však byl nemile překvapen. Uvádíte, že k poškození předmětné obuvi došlo v důsledku jejího neuváženého používání. K tomuto bodu si dovolím podotknout, že obuv jsem si zakoupil k chození v souladu s kategorií, v níž je prodávána a domnívám se, že s tímto účelem byla i vyrobena. Jsem si jistý, že jsem se nikterak nezpronevěřil imaginárnímu „návodu k použití“ (kdyby jím byla obuv při koupi opatřena). Značku obuvi jsem si zvolil zcela uvážlivě, neboť má neoddiskutovatelné světové renomé. Chodit jsem se jako dítě naučil poměrně záhy a troufám si tvrdit, že v tomto počínání mám dostatek zkušeností. Ve vší úctě k vašemu názoru si nedokážu představit způsob, jakým by bylo možno poškodit předmětnou obuv do stávající podoby – tedy prasklý spoj kůže v místě ohybu svršku – a navíc za tak krátkou dobu.
Mohl bych učinit v důsledku své nespokojenosti leccos lidsky pochopitelného – postoupit celou záležitost České obchodní inspekci, informovat media i marketingové oddělení značky. Zdá se mi to však momentálně zbytečné, neboť i já se často unáhlím v názoru ač k věcem přistupuji poctivě. Jsem si jist, že vaše zdravá uvážlivost, korektnost a prozíravost dokáže uvést celou věc na pravou míru, v zájmu vaší firmy, v zájmu značky, i mne jako konečného spotřebitele. S podporou Zákona o ochraně spotřebitele, Občanského i obchodního zákoníku a záruční doby žádám tímto o opětovné zvážení vašeho stanoviska k předmětu reklamace.
 
S úctou
spotřebitel XY
 
Vyřízení celé záležitosti proběhlo tentokrát ve lhůtě neuvěřitelně krátké s tím, že reklamace byla uznaná, spotřebiteli se dostalo omluvy za mylné posouzení předmětu reklamace a byly vráceny peníze. Možná to bylo jen silou vhodně poskládaných slov, možná prodejce „chybně“ uvedl důvod slevy, možná to dodavatel „jenom zkoušel“, jisté však je, že člověk za svoji pravdu musí bojovat.

Autor: © Dana Jakoubková

Přidej odkaz na Bookmarky.cz
Zpět   |   Nahoru

reklama

reklama

Ohodnoť článek jako ve škole


1-nejlepší, 5-nejhorší.

1 2 3 4 5
Celkové hodnocení:   2.88

Anketní otázka